Tâche de beauté

De mode van nu

Onlangs nog een modeshow gezien of in een modeblad gebladerd?
Nee?
Moet je toch nog eens doen. Je zult versteld staan van de verschrikkelijke modellen.
En ik overdrijf niet, he.

De tijd van de perfecte, gepolijste snoetjes is over-and-out. Glamour-madammen
met een prachtige neus geflankeerd door een ‘tâche de beauté’ kom je de eerstvolgende
jaren zeker niet meer tegen.
Ok, je hebt gelijk. Die kwam je sowieso al niet meer tegen. Maar geef toe, met al dat vintagegedoe
van tegenwoordig, was de kans toch wel heel groot dat we nu weer ‘verplicht’ werden
het zwarte kohlpotlood aan te scherpen. Niet?

Imperfectie troef

Soit! Welke opvallende kenmerken het momenteel heel goed doen in de modewereld:
Flaporen, diepliggende ogen, voorhoofden tot aan de maan, het kan allemaal.
Meer nog: Hoe opvallender, hoe beter.

Uiteraard voldoen we niet aan dit schoonheidsideaal. Na jarenlang gebrainwasht te zijn door
alle Heidi Klums en Gisele Bündchens van de wereld komen we in de verste verte nog niet
in de buurt van de huidige topmodellen.

Oef! Steun van de farmaceutica
Johnson & Johnson, de farmareus, bedacht een oplossing en lanceert op 1 februari hun nieuwe product.
Bij je apotheker koop je dan tegen een belachelijk lage prijs (347 euro) in vergelijking met plastische chirurgie een kit waarmee je binnen de kortste keren weer helemaal ‘in’ bent.
De perfecte dosering van probiotica en andere microscopische dingen zorgen voor het gewenste effect.
En de makkelijke toediening ervan garandeert nu al een overrompelend succes.

Dus dames, geen nood.
Alles komt uiteindelijk toch nog goed dankzij J & J en hun nieuwe …
‘tâche de acné’.

TacheDeAcne